W czwartek 13 czerwca 2019 r. grupa uczniów z naszej szkoły wraz z paniami Agnieszką Warkocką, Dorotą Nowak i Mariolą Gozdowską wyjechała na wycieczkę do Gdyni. Celem naszej podróży było zwiedzanie okrętu podwodnego znajdującego się na terenie Akademii Marynarki Wojennej oraz zajęcia edukacyjne w Muzeum Marynarki Wojennej połączone ze zwiedzaniem. Wycieczka do Gdyni, to kolejna ciekawa forma realizacji działań w ramach Pomorskiego Programu Edukacji Morskiej w naszym Ośrodku.

Nasza podróż już na początku zaczęła się nietypowo. Podzieliliśmy się na dwie grupy: jedna jechała pociągiem, a druga busem szkolnym.
Pierwszym obiektem, który zwiedziliśmy był okręt podwodny. Żeby się na niego dostać musieliśmy uzyskać specjalne pozwolenie od rektora Akademii Marynarki Wojennej - jak się okazało, nie każdy jest takim szczęściarzem jak my. Opiekunem naszej grupy z ramienia AMW, który pomógł nam od samego początku, był oficer marynarki wojennej Pan Piotr Bekier, a przewodnikiem po okręcie, były oficer marynarki wojennej Pan Marcin Kobyliński. Obaj panowie oprowadzili nas po okręcie i opowiedzieli o tym, jak działa sprzęt i na czym polega praca marynarzy pod wodą. Dzieci były bardzo zainteresowane historia okrętu, wypróbowały też przyrządy znajdujące się na łodzi. Zapytane, czy chciałyby pracować w takim miejscu, odpowiedziały, że jest za ciasno.

Następnie udaliśmy się do Muzeum Marynarki Wojennej, gdzie pani Alina i Iwona poprowadziły zajęcia edukacyjne „Patent żeglarski”. Zajęcia w stu procentach spełniły nasze oczekiwania- dużo ciekawych informacji i wiele zajęć praktycznych.
Wysiłek włożony w trakcie zajęć sprawił, że byliśmy głodni, więc poszliśmy do pierogarni w pobliżu Mariny w Gdyni. Obiad był przepyszny. Nasza grupa miała okazję zintegrować się jeszcze bardziej. Po zakończonym posiłku ponownie udaliśmy się do muzeum. Tym razem zwiedzaliśmy ekspozycje muzealne również na zewnątrz. Dzieciom najbardziej podobał się ciężki sprzęt wojenny no i...przepiękna restauracja Vinegre znajdująca się na ostatnim pietrze muzeum. Po zakończonym zwiedzaniu chciałyśmy pokazać uczniom cudowny widok rozciągający się z balkonu. Chyba
w żadnej innej gdyńskiej restauracji nie ma piękniejszego widoku! Tam spotkała nas niespodzianka. Jeden z gości, bardzo elegancki pan, zaproponował wszystkim dzieciom zimne napoje. Byliśmy zaskoczeni i szczęśliwi, że możemy spędzić trochę czasu w takim miejscu. Są jeszcze na tym świecie ludzie bezinteresowni, dzięki którym na twarzy dziecka pojawia się uśmiech.

Miłym zakończeniem wycieczki były lody w jednej z najstarszych lodziarni w Gdyni. Podsumowując wyjazd był inicjatywą wychowawczą integrującą młodzież, pozwalającą poznać się z innej strony w nietypowych sytuacjach….cudowną, fantastyczną przygodą. Wróciliśmy zmęczeni, ale szczęśliwi.

Agnieszka Warkocka
Dorota Nowak

DSC_0156 DSC_0157 DSC_0163 DSC_0164 DSC_0177 DSC_0179 DSC_0182 DSC_0187 DSC_0192 DSC_0193 DSC_0200 DSC_0208 DSC_0218 DSC_0226 DSC_0230 DSC_0236 DSC_0238 DSC_0241 DSC_0244 DSC_0247 DSC_0248 DSC_0256 DSC_0260 DSC_0265 DSC_0268 DSC_0269 DSC_0279 DSC_0281 DSC_0284 IMG-20190618-WA0010 IMG-20190618-WA0059 IMG-20190618-WA0082